Přeskočit na hlavní obsah

Kdo maže, ten jede. 3 masti, bez kterých to prostě nedám.

    Běhání je a není zdravou záležitostí. Pokud máte podobnou váhu jako já (tedy metrák plus mínus) určitě se z různých stran dozvíte zásadní poznatky, jakože běhání rozhodně nebude svědčit vašim kloubům, že si tím stoprocentně více ublížíte apod. Z posledních poznatků vědy se můžete i dočíst, že spousta absolventů závodů v maratonu má menší či větší problémy se srdcem.
Musím se přiznat, že ani jedno mě naštěstí moc nepálí. O kloubech bych mohl vyprávět hodně, pravé koleno mám již operované dvakrát (plastika křížových vazů), ale běhat jsem začal až potom. Nic nestandardního se zatím během mého běhání nestalo. Na maratony se rozhodně necítím, takže tohle mě taky nějak moc netrápí. 
    Mám ale ovšem jiné potíže, které musím řešit pravidelně. A jako řešení se mi osvědčily následující mastičky, bez nichž si to své poklusávání prostě nedovedu představit.


1. Lékařská vazelína

    Jo je mi jasné, že takovýmito problémy hold všichni netrpí, ale já prostě ano. Jasně, taky to má asi co dělat s mou váhou, ale takový je hold život. 
    Opruzeniny.
    Fuj, už i to slovo je příšerné, natož jejich reálný výskyt na svém vlastním těle. Pálí, bolí a stojí prostě za houby. Bohužel se jich člověk odrostem z dětství tak úplně nezbaví, naopak je je začal s běháním objevovat zcela nanovo.
    Pravidelně sedřená stehna, třísla nebo případně tricepsy a podpaží. To je prostě parádou, kterou nechcete. Zvlášť v kombinaci s pozvolně stékajícím potem.
Naštěstí je na to řešení, a to právě nejlépe v podobě lékařské vazelíny. 
Je úplně jedno jakou si pořídíte, všechny fungují stejně a vydrží stejně. Já mám velkou pixlu z lékárny za nějakých 80 korun a je to naprosto boží. Svou práci vykonává i při delších bězích a opruzeniny mají smůlu! 
    Má to ještě jednu výhodu - dá se použít i třeba jako prevence proti puchýřům na nohou. Stačí si promazat prsty před navlečením ponožky a potom se o sebe tak moc nedřou 😅


2. Kalciová mast

  

 
Taky bych to nebyl já, kdyby sem tam nenastala jedna z možností zapomenu nebo ztratím, a to dokonce v bytě... No co, taky bych to nebyl já, kdyby tohle mělo znamenat, že nevyběhnu.
Vyběhnu, ale pravda je, že občas pak lituji, že jsem to já a mám třeba i problém se posadit nebo udělat krok bez sykání, vzdychání a nadávání.
A tady přichází na řadu kalciovka. Opět super pomocnice za pár kaček. 
Funguje, nepálí, dobře se vstřebává a fakt pomáhá. A velice rychle.
    Tu si určitě pořiďte 😉

3. Dolgit

  

 
Vím, říkal jsem, že mě kolena zas tolik nepálí a i přes mnohé problémy s nimi mi při běhání nedělají většinou potíže (když nepočítám seběhnutí Černé hory. To převýšení mi dalo celkem slušně pohulit). 
To ale neznamená, že by mě sem tam něco nebolelo.
    Tahám přední batoh a je mi jasné, že břišní svaly nejsou žádná hitparáda, takže se občas ozvou bedra.
Poměrně dlouho jsem řešil zánět okostice. To je super věc, kdy vás kontinuálně bolí holeň, jako by vás někdo nakopnul hodně okovanou botou (zvláštní, že to nikdy nebolelo při běhu, ale až po něm a před ním). Snažil jsem se to samozřejmě řešit změnou krokového stereotypu, protahováním apod. Ale ani jedno mi nepomohlo odstranit aktuální bolest.
    To jsou přesně momenty, kdy sáhnu po zlatě z lékárny. Funguje na jedničku a i když zrovna nestojí jen pár kaček, tenhle nákup se rozhodně vyplatí!

(Asi by se slušelo uvést, že se z mé strany rozhodně nejedná o placenou reklamu nebo něco podobného. Věřím, že najdete spoustu alternativ a třeba vám bude vyhovovat něco úplně jiného. Mě zatím nejlépe funguje tento výběr.)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

2020 nám končí, cesta 2021 je před námi!

 Tak nám dneska končí velice podivný rok 2020. Pro mě byl velice zvláštním, hlavně díky rozhodnutí v lednu, že bych chtěl začít trochu víc běhat.  Rozhodnutí to bylo skvělé a popravdě bych sám neřekl, kolik dobrého mi to přinese. To hlavní je zvládnutí letošní covid krize. Díky nutným homeoffice jsem byl schopen do toho více šlápnout a jako odměnu se mi povedlo se z celé situace tolik nezbláznit. Je konec roku a tak se sluší zhodnotit, co se mi povedlo a podívat se trochu na to, jak bych si běžecky představoval rok následující. Říká se, že veřejně přiznaný plán se stává závazkem a tedy i motivací. To by se mohlo hodit :) Nejúžasnější  momenty 2020 Našel jsem nové běžecké kamarády, díky kterým je běhání celkově zábavnější a veselejší a není to jen robotická práce. Díky tedy hlavně následujícím: 1. mojí ženě Lence , která mě podporuje a občas se nechá ukecat ke společným výběhům. To mě děsně baví a nabíjí. Nakonec jsme společně dospěli tak daleko, že se nechala přemluvit ke společné účas